torsdag den 13. april 2017

Ingen dikkedarer.

Som rigtig mange andre har jeg også strikket sweateren "ingen dikkedarer" fra Petiteknit. 

Det startede en aften til strikkecafe hos Pure Pope i Odense. Der var en, der var i gang med at strikke den. Jeg var slet ikke i tvivl om, at den måtte jeg da også strikke. Også selvom jeg nåede at tænke, at den måske var lidt kedelig at strikke.

Når vi sidder der en hel aften er der jo masser af tid til at vælge den helt rigtige farve, og det blev denne mørkeblå. 


Jeg fik allerede startet med ribben derude, og så blev den lagt lidt til side, for jeg tænkte det var et godt projekt til den sommerhusferie vi skulle på et par uger senere. 

I mellemtiden kom jeg dog til at tænke på et snonings-mønster jeg godt kunne tænke mig at afprøve på en trøje. Så et par dage efter jeg var startet kom det alligevel frem igen, jeg skulle jo lige prøve om det fungerede. En hel aften senere måtte jeg konstatere at det duede ikke i dette garn. 

Det blev pillet op tilbage til ribben og så blev opskriften fulgt til punkt og prikke eller næsten for ribben har jeg strikket 2 ret 2 vrang i stedet for en af hver. Ved raglan har jeg 3 m i mellem udtagningerne i stedet for en. Nu er der heller ikke flere ændringer. Garnet var det originale - blødt og lækkert. 

5 kommentarer:

  1. Super flot farve til en meget enkel og anvendelig sweater. God påske ☺

    SvarSlet
  2. Flot farve; BLÅ!! Og umulig at fotografere detaljer i. Dejligt med sådan en ligeoverhovedet trøje til det danske (påske)vejr. God påske 🐣

    SvarSlet
  3. Årh den blev flot. Jeg har den på min liste, men har svært ved at få strikkefastheden til at passe i det garn jeg har hjemme. God påske. Mvh Lotte

    SvarSlet
  4. Så fin og enkel - ja farligt og fristende at komme i strikkecafe nogle gange ;-)

    SvarSlet
  5. Den er super flot, og meget anvendelig. Jeg overvejer bestemt, men der skal lige være en pind ledig:-)

    SvarSlet