søndag den 18. marts 2012

Udsat på ubestemt tid.

Jeg går og drømmer om et spisekammer. Ikke et af dem der holder madvarerne kolde, men et hvor jeg kan opbevare mel, gryn, makrel på dåse og mange andre madvarer som fylder meget i køkkenskufferne. 


Min far var egentlig også i gang, til træsløjd, med at lave forsiderne. Forsider der er kælet for, og med fyldninger. En rude i døren med mulighed for indkig. Her skal hænge et kniplet gardin, som jeg selv har tegnet, og som jeg skal i gang med at kniple. 


Nu er det udsat på ubestemt tid. Han var nemlig så uheldig at få fingerne i saven, så nu mangler han tommelfingeren på venstre hånd og lidt af de efterfølgende 2 fingre. Jeg er helt sikker på, han bander bravt i øjeblikket, mens han ærgrer sig voldsomt. 


Sket er sket, og der er ikke noget at gøre ved det, nu må han se fremad. Det kommer til at tage rigtig lang tid at komme over sådan en omgang. I første omgang skal det jo hele, og så kommer den lange seje kamp med at indlære nye vaner og nye måder at gøre tingene på. Jeg er sikker på, han nok skal kæmpe sig tilbage, for han lever og ånder for at arbejde med træ, og han er rigtig god til det. 


Vi er heldige efterhånden at have en del af hans kreationer. Blandt andet har han lavet denne flotte bakke.




5 kommentarer:

  1. Åh nej stakkels din far, god heling til ham.
    Det er godt nok en flot bakke han har lavet der.

    SvarSlet
  2. Det er godt nok synd for din far. Hils ham fra en "søster af garnet" og ønske ham rigtig god bedring og rekonvalescens.
    Og når han så har fået lært det hele igen, så må han sørme gerne lave sådan en flot bakke til mig.
    Hvor er den lækker og hvor må han være dygtig.
    Godt forår til ham og jer Trods Alt.

    SvarSlet
  3. Nej hvor er det trist. Håber din far kommer sig hurtigt, og at du får dit spisekammer. Jeg har selv sådan et rum. Der er bare hylder, og et forhæng forneden til at dække de ikke så kønne ting, men det fungerer rigtig godt.
    Held og lykke med det hele.
    Kate

    SvarSlet
  4. Jamen for pokker da, sikke uheldigt for din far, håber han lærer at klare sig.
    Jeg er vild med bakken, sikke en smuk glød, den har

    SvarSlet
  5. Det er godt nok uheldig, for din far der er glad for, at bruge sine hænder,jeg vil ønske ham god bedring og håbe han snart kan komme igang igen

    SvarSlet